kita sekarang di penghujung zaman,sudahkah kamu insaf..banyak tanda2 yg telah muncul tetapi tiada yang menyedarinya....x takutkah kamu akan azab api neraka....di bawah nie sy nk tunjukkan tanda2 kiamat yg telah lame berlaku cume tiade perhatian yang diambil....allahualam



1...Salji telah turun di Dataran Arab sebagai salah satu tanda datangnya hari kiamat sebagimana diberitakan oleh TV Arab Saudi dan diberitakan kembali oleh Nuansa Pagi RCTI (Selasa, 15 Januari 2002), bahwa pada Hari Minggu, tanggal 13 January 2002, di Arab Saudi yang merupakan daerah gurun pasir yang sangat panas dimana matahari bersinar sepanjang hari, telah terjadi suatu fenomena alam yang pelik, iaitu dengan turunnya salji dengan lebatnya. Tepatnya di darah Tabuk 1500 km dari Riyad (Ibukota Arab Saudi) ketebalan salji mencapai 20 cm, dan di Yordania suhu mencapi titik beku (0 derajat celcius). Ternyata tahun-tahun terakhir ini di Jazirah Arab yang notabenenya gurus pasir panas, turunnya salji ini telah sering terjadi, tetapi hal ini ditutup-tutup atau tidak dipublikasikan secara luas. Ada apa hal dengan terjadinya fenomena alam tersebut? Bagi umat Islam yang telah memahami ajaran Islam, turunnya salji di Arab Saudi ini bukan merupakan hal yang aneh, karana hal ini telah diterangkan oleh Nabi Muhammad SAW 1400 tahun yang lalu. Ketika para sahabat menanyakan kepada Rasulallah SAW mengenai datangnya hari kiamat. Rasulallah SAW menjawab, bahwa pengetahuan mengenai datangnya hari kiamat hanya ada pada sisi Allah SWT. Tetapi Allah SWT telah memberitahukan tanda-tandanya kepada Rasulullah SAW, antara lain sebagaimana diterangkan dalam salah satu hadis Rasulullah SAW: "Hari Akhir tidak akan datang kepada kita sampai dataran Arab sekali lagi menjadi dataran berpadang rumput dan dipenuhi dengan sungai-sungai(HR Muslim)"
Daripada Hadis Rasulullah SAW di atas ada beberapa maklumat yang didapati:

1. maklumat datangnya hari akhir kiamat;

2. Dahulu kala dataran / jazirah Arab pernah menjadi padang rumput yang subur dan dipenuhi dengan sungai-sungai; dan

3. Nanti, dataran Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan dipenuhi dengan sungai-sungai, sebagai salah satu tanda datangnya hari kiamat.

1 Comment:

  1. HAMIDIsP said...
    Misteri kedatangan hari yang dijanjikan semakin hampir..

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds